DAYADEDIKASIDINAMIK

 

INFOTERKINI

Friday, January 29, 2010
PRO-ASPIRASI KEKAL DI UKM...

Kumpulan pro-Aspirasi Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) mengekalkan penguasaannya dalam pilihanraya kampus universiti berkenaan apabila menang 21 daripada 34 kerusi yang dipertandingkan.


Sumber-sumber pentadbiran UKM memberitahu, calon kumpulan yang cenderung kepada kerajaan itu menang lapan kerusi umum dan 13 kerusi fakulti yang dipertandingkan.

Pilihanraya kampus di UKM mempertanding 23 kerusi fakulti dan 11 kerusi umum.

Sebuah lagi kerusi di Fakulti Kejuruteraan dan Alam Bina masih tertangguh ekoran pembatalan kemenangan awal calon pro-Mahasiswa kerana didapati tidak memenuhi syarat layak bertanding.

Urusetia pilihanraya UKM dilaporkan membatalkan kemenangan tanpa bertanding seorang calon Norliana Yusak selepas penamaan calon Khamis minggu lalu.

Bagaimanapun, berdasarkan jumlah kerusi yang diperoleh pro-Aspirasi, ia jelas menunjukkan kemerosotan penguasaan kumpulan itu di universiti berkenaan.

Tahun lalu, pro-Aspirasi menang besar apabila berjaya di 30 kerusi yang dipertandingkan. Kumpulan itu hanya tewas empat kerusi sahaja.




1 Comments:
Anonymous Anonymous said...

info yg krg tepat..mgkin anda tidak m'update....hnye 7 kerusi umum ye...gm menang 15....4 umum n 11 fakulti...hrp maklum...x tmasok fkab....

February 2, 2010 at 6:01 PM  

Post a Comment

<< Home


CERITAKBH

Kolej ini telah mengabadikan nama seorang tokoh iaitu Dr.Burhanuddin Al-Helmi. Seorang Profesor, Pejuang Kemerdekaan Malaysia dan juga merupakan cendekiawan negara yang terkenal. Kolej Burhanuddin Helmi mampu menampung sejumlah lebih kurang 800 orang dalam sesuatu masa.


HUBUNGIKAMI

Jika anda mempunyai sebarang info / cerita menarik untuk dikongsi bersama. sila hubungi bloger D'GATOR ONLINE di dgators08@gmail.com

Custom Search

Paparan terbaik dengan menggunakan Internet Explore

BORAKSANTAI

JARINGANLUAR


UKM Aspirasiku
MeltyMedian Studio
Syafiq Nazmi
Youth Malaysia
Asia Partime
Campus Life
Alifah Amelya
Mazuwan Murad
Faez Fakharie

TAJUKARTIKEL


Powered by Blogger

Burhan at Friendster

site stats